mcahlin

Alla inlägg den 9 september 2010

Av Malin Christina Ahlin - 9 september 2010 14:48

   Igår köpte jag hem mitt älskade Wii Fit Plus. Satte igång direkt med ett kvällspass. Jag och Mattias tog oss igenom en hel del träningsmetoder, cykling, aerobic, step-up, styrka och yoga mm. 42 min blev det för min del och under den tiden förbrände jag 230 kcal, en bra början. Det finns många bra funktioner i spelet, bl.a räknar den ut ens BMI, egentliga ålder och självklart vikten. Min egentliga ålder var igår 36 år(!?). Usch, då får man sig en tankeställare. Torsdagen började med ett till möte på arbetsförmedlingen för information om praktikplatser som Gävle kommun har utsatta. Inget som egentligen var i mitt intresse, ska dit igen och kolla in lärlingsplatser istället där det fanns några inom administrativt arbete. 98% av de som går som lärlingar har fått jobb, så det blir mitt mål i den närmaste framtiden innan ett "riktigt" jobb dyker upp.

Efter mötet kom jag hem och drog på mig träninskläderna och körde 1 timme och 5 min framför tvn. Har gått igenom alla träningsprogram som fanns och börjar känna som om jag har koll på grejjerna   Gjorde en sk body test efteråt för att se om det blivit någon förändring sen gårdagen. Jodå, det hade det, mer än förväntat. Mitt BMI har gått ner en siffra och min egentliga ålder hade rasat från 36 till 30 år! Vikten var -0.3 kg. Började äta vanlig mat i morse i form av en tallrik havregrynsgröt med skivade vindruvor. Det märks att kroppen behövde den extra energikicken. För att få i sig lite extra att förbränna så tog jag en halv bar efter träningen.

Får vänta länge på Mattias idag, när han har jobbar färdigt ska han på minigolfturnering med jobbet och sedan ut på krogen och äta god mat. Man kan inte bli annat än lite avundsjuk    

Ha en underbar torsdag!   

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Omröstning

Vilken är din favoritårstid, om du måste välja?
 Vinter
 Vår
 Sommar
 Höst

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards