mcahlin

Alla inlägg under oktober 2010

Av Malin Christina Ahlin - 10 oktober 2010 18:37

  

Av Malin Christina Ahlin - 10 oktober 2010 12:46

Idag är det den 10/10-2010, söndag och dagen innan vardag. Mina planer idag är ett träningspass på minst en timme och storstädning, tvätt och rensning av kyl&frys. Kommer bli skönt att få det gjort.


Har haft en helt underbar helg med Mattias. Njöt av en fantastiskt mysig middag på Mezza Notte, för att sedan ta en promenad på stan innan bion. I rymden finns inga känslor var kanon, den rekommenderas att ses. Ett litet minus var att jag lyckades lägga mig på gatan på väg till restaurangen, halkade på ett blött löv, och skrapade bort all hud på vänster knä, det svullnade upp till dubbel storlek. Det är väl bara jag som kan sånt?   Att jag haltar stoppar inte mig, det gör mig bara påmind om hur sjukt klantig jag är, haha!


Igår blev det storhandling med älsklingen och hemmagjord tacopaj, nytt recept, hemskt gott blev det, men starkt. Speciellt när sambon envisades med att ha i 5-6 vitlöksklyftor i såsen. 


Har märkt att jag har slarvat med träningen sen jag började jobba. Har inte samma energi efter jobbet. Det måste det bli ändring på, med början idag!

Njut av söndagen!   

Av Malin Christina Ahlin - 8 oktober 2010 16:20

  

Middag på Mezza Notte och I rymden finns inga känslor på bio står på schemat ikväll med min älskade sambo. Behöver nog inte säga så mycket mer än att det blir en riktigt mysig fredagkväll. Ska bli skönt att bara vara vi.   

Have a lovely evening   

Av Malin Christina Ahlin - 6 oktober 2010 16:20

   I morse när jag gick till jobbet kändes det verkligen att hösten är här. Det luktade höst och jag frös om näsan. Löven på träden börjar få vacker färg, man vill bara ligga hemma i soffan under en filt med levande ljus på bordet och en stor kopp te.


Det är härligt att ha så trevliga jobbarkompisar som gör att man vill gå till jobbet trots det grå vädret. 


Funderar på om jag ska passa på och gå och handla innan sambon kommer hem...

Ja, det är lika bra!


Ha det!   

Av Malin Christina Ahlin - 5 oktober 2010 21:59

  

Inte trodde jag att jag skulle få sällskap av sambon framför Desperate Houswives.  Puss puss   

Av Malin Christina Ahlin - 5 oktober 2010 16:29

Höll på att drunkna i papper idag på jobbet som vanligt. Tur att jag älskar pappersarbete, siffror och att organisera och få ordning och reda på allt, annars hade det inte nog varit något för mig. Vore ännu mer kanon om det var en riktig anställning. Tack och lov att jag i alla fall får aktivitetsstöd.


Nu är det dags att rycka upp mig och köra igång med dagens träningspass. 


Kan inte bli mer än motiverad när jag vet vad som väntar ikväll, Desperate Housewives säsongspremiär. Äntligen något att följa på tvn! Kommer bli påmind om tisdagkvällarna hos Jessica förr i tiden då vi kröp upp i varsitt hörn av soffan och myste, helt fokuserade på tvn. Det var tider det!   Usch, det lät som om det var 20 år sedan! Haha.


Nä, åter till träningen!    

Take care!    

Av Malin Christina Ahlin - 4 oktober 2010 16:33

   Uppdatering från helgen: Kom fram till Jessica på eftermiddagen i fredags. Det var så kul att träffas igen! Behövde verkligen en tjejkväll. Att Jessica bjöd på den goda maten som bara hon kan laga, gjorde ju inte saken värre, snarare tvärtom. På lördagen efter att vi klivit upp tog jag en sväng förbi Tess, pausade en timme och åkte upp till föräldrarna och åt mat, sen tillbaka till Tess igen. Efter att Jessica kommit tillbaka från jobbet åkte jag dit och avslutade lördagen med filmmys i varsin soffa. Efter att ha agerat chaufför kom jag i säng vid kl. 02.00 och sov lääääänge. Blev väckt klockan 14.07 av att Mattias skickade sms. Förstår inte, måste ha varit helt utslagen!   Det var bara att sätta sig i bilen och åka hem till Gävle. Söndagkvällen blev mys i soffan framför den sista Irene Huss-filmen på femman.


Idag hade jag svårt att ta mig upp ur sängen. Ignorerade väckarklockan så länge jag kunde, men lyckades kravla mig ur sängen vid 06.30 Tur att jag har lite flex-möjligheter. Kom till jobbet kl.07.50, brukar vara där 07.30 Nu sitter jag med min laptop i knäet och dricker te och försöker komma på något vettigt att skriva om. Återkommer när jag får lite inspiration.  

Tack till er som förgyllde min helg, ni vet vilka ni är!   

  


Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Omröstning

Vilken är din favoritårstid, om du måste välja?
 Vinter
 Vår
 Sommar
 Höst

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards