mcahlin

Alla inlägg under mars 2011

Av Malin Christina Ahlin - 21 mars 2011 11:31

   Hur kunde tiden gå så fort! I morgon är dagen vi har längtat efter läääänge. Lite orolig och nervös, men egentligen vet jag att det inte finns något att oroa sig för.


Ikväll ska Mattias till sjukhuset och kolla hjärtat igen, röntgen. Bara en vanlig rutinkontroll, men blir alltid rädd att dom ska hitta något som inte stämmer. Det ska nog gå bra.


Funderar på att sätta mig i bilen och åka ut till Valbo, har för mig att dom har Panduro där. Då kan jag äntligen komma igång med fotoalbumet. Vi får se vad som händer. Prio ett är väl egentligen städning. Hur kul är det.


Njut av solen!   

Av Malin Christina Ahlin - 17 mars 2011 14:17

   Va skönt att ha det gjort!

Det var som jag sa, de fjärilar som befann sig i min mage i morse försvann när jag var på väg mot intervjun och byttes ut mot full fokus. Är imponerad över Michaela Wiboms sätt att få mig att känna mig trygg. Vilken perfekt person till att ta hand om rekrytering och intervjuer! Nu är det bara att hålla tummarna. Får svar från både den här på Grant Thornton och från Skatteverket nästa vecka. Tror att Skatteverket kanske kunde ha svar redan i slutet på denna.


Nu kan jag sitta och slappna av i soffan efter att jag har städat/tvättat. Mattias är borta på jobb och kommer inte hem förrän i morgon eftermiddag. Tur att jag är van. Längtar till på tisdag!


Snart är det helg!   

Av Malin Christina Ahlin - 14 mars 2011 16:50

   Börjar känna av fjärilar i magen, har ju trots allt två intervjuer inbokade den här veckan. Det är bra att vara lite nervös. Om jag känner mig själv rätt så släpper nervositeten så fort jag kommer på plats. I morgon klockan 13.00 är första mötet på Skatteverket. Intalar mig själv att det inte kan gå annat än bra.


Efter intervjun tar jag bilen till Hedemora och håller mig upptagen tills på onsdagkväll. Då slipper jag sitta hemma och skrämma upp mig själv inför intervjun på Grant Thornton på torsdag.


I morgon är det dessutom Desperate Housewives, snacka om att den här veckan kommer rusa förbi. Det betyder att den 22/3 närmar sig med stormsteg.   


Ha en fortsatt trevlig måndag   

Av Malin Christina Ahlin - 11 mars 2011 14:21

   Vad hände? Helt plötsligt ser allt betydligt ljusare ut! I morse lämnade jag in en ansökan till ekonomiassistent på El-teknik, kändes som att annonsen var som klippt och skuren för mig. Nu när jag kom hem fick jag ett samtal från Skatteverket som vill ha in mig på intervju på tisdag. Hann inte mer än att tacka och lägga på så ringer det igen. Den gången från Grant Thornton som bokade tid för en 1 timme och 30 minuters lång intervju på deras kontor på torsdag!


 


Tror jag ska fira lite med att sno Jessicas recept på banankaka med choklad och baka lite medan jag har adrenalinet uppe.


Fredagsmys på er alla   

Av Malin Christina Ahlin - 10 mars 2011 18:16

  Tog bilen till Skutskär med Johanna och Lillemor och hälsade på goa Jini och hennes supersöta gullungar! Det blev fika med mumsiga kakor och ananaspaj, hon kan hon!   


I morgon börjar dagen med ett besök på arbetsförmedlingen, jobbchansen. Hörde att det skulle komma arbetsgivare som söker ekonomer, perfekt! Bara att gå dit med CV och ge allt.


Hade hoppats på att vi skulle åka ner till Västerås, men nu blev det inställt. Så helgen är helt öppen för förslag. Risken finns att jag tar bilen och åker nånstans, får se vart jag hamnar. Karln ska ju i alla fall tillbringa hela helgen på kontoret.


Ha en trevlig kväll!   

Av Malin Christina Ahlin - 6 mars 2011 13:48

   Det känns i luften att våren kommer med stormsteg! 


Ser fram emot att åka till Skutskär och hälsa på på torsdag, hoppas det blir av.


Borde ta vara på vårsolen ordentligt och ta en långpromenad, får se om jag får sällskap av min älskade sambo som är mindre pigg efter gårdagen.

Tack för titten Klas, det var trevligt!


Ut i solen och njut!   




Av Malin Christina Ahlin - 3 mars 2011 13:00

   Längtar verkligen till nästan helg och hoppas för allt i värden att det blir av. Ska nämligen äntligen åka ner till Västerås och hälsa på en vän jag inte har sett sedan vi tog examen, om jag minns rätt. Ska bli så kul!

Ännu bättre är att jag får sällskap en en vän i bilen ner också, kan inte bli bättre! Va kul vi ska ha. 


Efter det är nästa datum den 22/3-11 att se fram emot, när det är avklarat så är det den 30/5-11 när vi åker till Grekland till ett underbart hotell med egen pool till rummet. Så nu har jag tre underbara saker att se fram emot, eller ja, vi ändrar det till fyra.


Nu ska jag nu ta mig ut i solen på en promenad.


Ha en underbar dag!   

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Omröstning

Vilken är din favoritårstid, om du måste välja?
 Vinter
 Vår
 Sommar
 Höst

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards