mcahlin

Alla inlägg under november 2011

Av Malin Christina Ahlin - 25 november 2011 09:41

  När lilleplutten tar sovmorgon får jag passa på att sitta och leka med datorn och fortsätta med Holgers fotoalbum. Dom senaste nätterna har varit helt exemplariska! Jag blir helt imponerad. Det kan ha att göra med att vi ändrat hans matintag till 150 ml istället för 110 ml. I och med det äter han mycket mer sällan och är mer nöjd hela dagarna och nätterna. I love it.


I morgon kanske det väntar en vinkväll med trevligt sällskap, vi får se hur det blir. Väntar på svar. Om det blir av så åker sambon och Holger till hans farmor & farfar ensamma annars följer jag med.


Väntar på att få hem klänningen jag beställt till Matildas 25-årsfest med gala/röda mattan-tema nästa helg. Ska bli kul att se om den passar, i så fall har jag lyckats med träningen och maten.


Nä nu börjar lilla parveln låta lite.


Ha en bra dag!   

Av Malin Christina Ahlin - 6 november 2011 15:33

 Snart är det kväll och snart kommer min älskade lilla familj hem. Längtar efter att hålla min lilla plupp i famnen! Konstigt att en natt utan honom kan vara så ansträngande. Tänkte att jag skulle få sova ut, men icke. Somnade vid 03.00 och vaknade två ggr av ren vana. Väcktes vid 11.30 av att Mattias ringde :)


Har bestämt mig för att börja ett nytt liv.. IGEN. Den här gången ska jag inte behöva börja om igen utan få det till en vana. Bort med allt onyttigt och in med daglig motion och långpromenader. Ska bli så skönt att hitta tillbaka. 30 days-tabletterna verkar fungera bra. Har redan tappat över ett kilo på fem dagar och då har jag ätit onyttigt. Så nu när jag ska börja tänka på vad jag stoppar i mig så kommer det gå ännu fortare.


I veckan som kommer väntar två nätter utan Mattias som ska iväg på jobb. Kommer bli en utmaning det också, men det är bara bra att vänja sig. Nästa helg kommer att bli underbar! Mycket att längta efter.


Njut av söndagen, i morgon är det måndag igen   



Av Malin Christina Ahlin - 2 november 2011 15:42

 Satte upp nya gardiner med söta monster på i Holgers rum och möttes av ett stort leende när han fick se dom på plats, det är sånt som får mitt hjärta att smälta. Finns inget finare. Samma leende dök upp i hans lilla ansiktet  i morse när han såg bilder på Super-Charlie på tv.


Det känns som att han blir stor för fort enligt mitt tycke, funkar stopp-och-väx?


Ta hand om varandra!   

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Omröstning

Vilken är din favoritårstid, om du måste välja?
 Vinter
 Vår
 Sommar
 Höst

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards