mcahlin

Alla inlägg under december 2011

Av Malin Christina Ahlin - 21 december 2011 22:52

 

Igår var vi med hjärtat till BVC på vägning och mätning och kunde konstatera att vår "lilla" son har gått upp 3690 gram och växt 11,8 cm sedan han föddes. Gårdagens prognos var 8260 gram och 68,8 cm. Tur att han följer sin alldeles egna kurva precis som han ska.

  


Godnatt och sov så gott!   

 


Av Malin Christina Ahlin - 19 december 2011 23:29

 Hur mycket jag än vill vara tillsammans med min familj varje sekund och hela tiden, så var det helt otroligt skönt att min sambo kom och bytte av mig idag och lät mig ha lite egen tid på stan med bara mig själv. Jag hann med att hitta den näst sista julklappen och dessutom kläder till mig själv och prinsen.


Kändes naket och konstigt att vara ensam, men jag hade fullt upp och fick tiden att gå himla fort!


Kommer ha fullt upp alla dagar fram till jul nu.

I morgon blir det vägning och mätning på bvc, försöka hitta den sista julklappen och tvätta allt inför jul och nyår. På onsdag ska allt packas, det kommer bli en full bil som lämnar Gävle för att åka till Hedemora på kvällen. Torsdag åker vi till Mariestad och firar jul med min mormor och morfar, sen är allt i rullning.


Nu sängen!


Sov så gott!   

Av Malin Christina Ahlin - 18 december 2011 22:08

 Konstigt nog är det julafton redan på lördag(!), tiden går alldeles för fort.

Efter en lyckad spelkväll med TP och massa gott tilltugg igår, fick vi avnjuta ett julbord på Högbo Bruk idag. Första julbordet någonsin för lillen i alla fall utanför magen.


Har precis myst framför tvn med ett glas rött och mina älsklingar bredvid. Kan nog inte bli så mycket bättre.


I morgon ska jag ut på stan och handla de sista julklapparna så jag kan fokusera på packningen till julledigheten i dalarna. Mycket som ska med.


Hoppas på att få min sambo på samma bana som mig och att min vilja ska gå igenom, fortsättning följer...


Ta hand om varandra!   

Av Malin Christina Ahlin - 12 december 2011 11:14

  Har tillbringat helgen i ett snöigt Hedemora hos mina föräldrar med pepparkaksbak till stämningsfull julmusik. Äntligen har julstämningen kommit krypande, som jag har längtat.


Pappa och Mattias hjälptes åt med att konstruera den här vackra skapelsen; pepparkaksbarnvagnen. Jag och mamma höll oss på vår kant och gjorde vanliga pepparkakor och knäck. Allt bevakades från vagnen av en nyfiken Holger. Det enda som saknades var Holgers morbror. Annars var helgen perfekt.


Vi åkte hem ganska tidigt i söndags för att hinna med lite julklappshandling i Valbo. Nu är det inte mycket kvar tills alla julklappar är färdiga. Skönt. Nästa söndag ska vi på julbord. Julafton närmar sig med stormsteg!


Strax ska jag bege mig mot tandläkaren, det var på tiden att få det gjort.


Njut av dagen!   

Av Malin Christina Ahlin - 8 december 2011 18:13

 Eftersom det verkar bli snöoväder i morgon så passar jag på att åka med pappa till Hedemora istället för att ta bilen ensam med Holger. Jag hoppar av hemma hos Jessica för lite fredagsmys, längtar!


Resten av helgen skall vi tillbringa hos mina föräldrar för den årliga pepparkakshusbakningen.


Det ska bli så kul att alla vi från den första föräldragruppen kommer att bo ett stenkast ifrån varandra från och med början av nästa år. Då borde vi lyckas hålla kontakten och ha något att göra under mammaledigheten.


Önskar alla en trevlig helg i förskott!   

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Omröstning

Vilken är din favoritårstid, om du måste välja?
 Vinter
 Vår
 Sommar
 Höst

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards